Nová reklamní kampaň pátrá po české (bio)buchtě

Hnutí DUHA spouští rozsáhlou reklamní kampaň, jež pomůže prosazovat lepší nabídku českých biopotravin v obchodech. Nápadné inzeráty nabídnou lidem, aby emailovali velkým výrobcům a požadovali více českého bio zboží.
Velkorysá kampaň je součástí programu Hledá se česká buchta a bude probíhat v příštích několika týdnech v Praze a Brně. Využívá plakátů, reklamních ploch ve vagónech Českých drah a vozech městské hromadné dopravě, citylightů i bannerů na silně navštěvovaných webech [1]. Hnutí DUHA očekává, že kampaň osloví stovky tisíc lidí.
Ekologická organizace na reklamách nabízí webovou stránku www.ceskebiopotraviny.cz, odkud lidé mohou psát emaily přímo velkým výrobcům potravin. Najdou zde také novinky o biopotravinách na českém trhu, praktické rady, kontakty na dodavatele, informace o ekologickém zemědělství nebo publikace ke stažení.
Česká poptávka po biopotravinách raketově letí vzhůru. Ale 62 % bio zboží prodaného v obchodech loni pocházelo z dovozu [2]. Přitom některé z potravinářských podniků, jejichž výrobky běžná domácnost má na stole každý den, biopotraviny nenabízejí. Proto na trhu domácí nabídka chybí. Ekologická organizace chce velké pekárny, mlékárny, výrobce uzenin či zpracovatele ovoce a zeleniny přimět, aby je zařadili do svého sortimentu.
V průzkumu Hnutí DUHA, který oslovil 77 velkých potravinářských podniků, pouze pětina uvedla, že vyrábí biopotraviny [3]. Ale mnoho jich o tom uvažuje. Možnost, že by biopotraviny vyráběly, odmítá jen malá část – třetina – firem.
Hnutí DUHA kampaň připravilo ve výhodné spolupráci s agenturou Last Minute Management. Financování reklam – které jsou umístěny za nízkou nekomerční cenu – umožnil grant, který ekologická organizace na projekt dostala prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti.
Kateřina Kotásková z Hnutí DUHA řekla:
„Poptávka po biopotravinách závratně roste a spotřebitelé chtějí v obchodech najít domácí, české zboží z ekologického zemědělství. Proto jsme zvolili kampaň, která osloví velké množství lidí. Umožní tisícům lidí, aby se na velké pekárny, mlékárny, výrobce uzenin a další podniky sami obrátili a požadovali lepší nabídku českých biopotravin. Skoro dvě třetiny bio zboží v obchodech pochází z dovozu. Přitom mléko, obilí nebo zeleninu a další suroviny by klidně mohli dodávat domácí zemědělci. Hlavně základní potraviny – bio chleba, uzeniny, maso nebo mléčné výrobky – z české výroby na zdejším trhu často prostě nejde sehnat. České zemědělství i naše krajina tak zbytečně přichází o velkou příležitost.”
Poznámky:
[1] Vizuál reklam lze stáhnout na www.hnutiduha.cz/pics/biobuchta_reklama.pdf
[2] Více v tiskové zprávě [3] Více v tiskové zprávě