Pražský polookruh – výsledek nekoncepčnosti
Dopravní federace a Hnutí DUHA argumentují, že celá situace je důsledkem nesystémové výstavby silniční sítě: Praha nemá realistickou dopravní koncepci.
Protože ministerstvo dopravy špatně plánuje a utrácí peníze i na zbytečné a předražené stavby, není schopné postavit přijatelnou variantu celého okruhu kolem Prahy, která by nebyla příliš drahá a nepoškozovala život v okolních částech města.
Výběr mýtného pouze na dálnicích a rychlostních silnicích navíc motivuje kamiony, aby využívaly silnicích nižších tříd, kde se neplatí – ale výfukové plyny a hluk poškozují život obyvatelům měst a vesnic a nákladní auta také snižují bezpečnost běžných motoristů.
Aleš Kuták z Dopravní federace řekl: „Za celých dvacet let od revoluce nevznikl kvalitní strategický plán obnovy a rozvoje dopravní infrastruktury a nedošlo tak k závaznému určení prioritních projektů a opatření podle jejich přínosů. Ze zmatených zpráv přicházejících z ministerstva dopravy se bohužel ani nezdá, že by jeho současné vedení systematicky pracovalo na změně této situace.“
Pavel Přibyl z Hnutí DUHA řekl: „Kamiony směřující z ústecké, mladoboleslavské a královéhradecké dálnice na Plzeň – nebo obráceně – nyní musí objíždět Prahu po brněnské dálnici a novém jižním úseku okruhu, což znamená desítky kilometrů najetých navíc. Řidiči tak mají silnou motivaci krátit si cestu po menších silnicích, kde neplatí mýtné.“
„Vláda proto musí urgentně rozšířit mýtné alespoň pro těžká nákladní auta na celou silniční síť, aby kamiony neměly důvod objíždět zpoplatněné úseky. Kamiony, které objíždějí placené úseky, znepříjemňují život obyvatelům stovek měst a vesnic i běžným motoristům na menších silnicích. Navíc kraje a obce musí zbytečně platit mnohem více za údržbu a opravy silnic.“
|