
Nová reklamní kampaň pátrá po české (bio)buchtě
Hnutí DUHA spouští rozsáhlou reklamní kampaň, jež pomůže prosazovat lepší nabídku českých biopotravin v obchodech. Nápadné inzeráty nabídnou lidem, aby emailovali velkým výrobcům a požadovali více českého bio zboží.
Velkorysá kampaň je součástí programu Hledá se česká buchta a bude probíhat v příštích několika týdnech v Praze a Brně. Využívá plakátů, reklamních ploch ve vagónech Českých drah a vozech městské hromadné dopravě, citylightů i bannerů na silně navštěvovaných webech [1]. Hnutí DUHA očekává, že kampaň osloví stovky tisíc lidí.
Ekologická organizace na reklamách nabízí webovou stránku www.ceskebiopotraviny.cz (odkaz je externí), odkud lidé mohou psát emaily přímo velkým výrobcům potravin. Najdou zde také novinky o biopotravinách na českém trhu, praktické rady, kontakty na dodavatele, informace o ekologickém zemědělství nebo publikace ke stažení.
Česká poptávka po biopotravinách raketově letí vzhůru. Ale 62 % bio zboží prodaného v obchodech loni pocházelo z dovozu [2]. Přitom některé z potravinářských podniků, jejichž výrobky běžná domácnost má na stole každý den, biopotraviny nenabízejí. Proto na trhu domácí nabídka chybí. Ekologická organizace chce velké pekárny, mlékárny, výrobce uzenin či zpracovatele ovoce a zeleniny přimět, aby je zařadili do svého sortimentu.
V průzkumu Hnutí DUHA, který oslovil 77 velkých potravinářských podniků, pouze pětina uvedla, že vyrábí biopotraviny [3]. Ale mnoho jich o tom uvažuje. Možnost, že by biopotraviny vyráběly, odmítá jen malá část – třetina – firem.
Hnutí DUHA kampaň připravilo ve výhodné spolupráci s agenturou Last Minute Management. Financování reklam – které jsou umístěny za nízkou nekomerční cenu – umožnil grant, který ekologická organizace na projekt dostala prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti.
Kateřina Kotásková z Hnutí DUHA řekla:
„Poptávka po biopotravinách závratně roste a spotřebitelé chtějí v obchodech najít domácí, české zboží z ekologického zemědělství. Proto jsme zvolili kampaň, která osloví velké množství lidí. Umožní tisícům lidí, aby se na velké pekárny, mlékárny, výrobce uzenin a další podniky sami obrátili a požadovali lepší nabídku českých biopotravin. Skoro dvě třetiny bio zboží v obchodech pochází z dovozu. Přitom mléko, obilí nebo zeleninu a další suroviny by klidně mohli dodávat domácí zemědělci. Hlavně základní potraviny – bio chleba, uzeniny, maso nebo mléčné výrobky – z české výroby na zdejším trhu často prostě nejde sehnat. České zemědělství i naše krajina tak zbytečně přichází o velkou příležitost.”
Poznámky:
[1] Vizuál reklam lze stáhnout na www.hnutiduha.cz/pics/biobuchta_reklama.pdf
[2] Více v tiskové zprávě [3] Více v tiskové zprávě
